Tandarts Tarieven Tandtechniek Tarieven en vergoedingen
Wij volgen de tariefbeschikking van de Nederlandse Zorgautoriteit.
U vindt deze hier:
Zorgvergoedingcheck
Betalingen
Bij Team Tandartsen focussen we ons graag op uw glimlach, niet op de administratie. Daarom werken we samen met Payt voor onze facturatie en inning. Dit gespecialiseerde bedrijf regelt al jaren de declaraties voor duizenden zorgverleners, zodat wij ons volledig kunnen richten op uw mondgezondheid.
Vragen over uw nota?
Heeft u vragen over uw nota? Op de website van Payt vind u antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen, neem dan contact op met Payt via het portaal of via het telefoonnummer of de contactmogelijkheden die op uw nota vermeld staan.
Factuur voor niet nagekomen afspraak?
Bij Team Tandartsen realiseren we ons dat er altijd iets kan gebeuren waardoor een afspraak op het laatste moment niet door kan gaan. Wij nemen als praktijk hiervoor het financiele risico als u langer dan 48 uur van tevoren uw afspraak verzet.
De eerste keer dat u uw afspraak binnen 48 uur afzegt dragen wij ook het volledige risico van de niet nagekomen afspraak uit coulance. Wij maken hiervan ook een notitie in de kaart.
De volgende keer dat u binnen 48 uur voor uw afspraak afzegt, ongeacht de (vaak valide) oorzaak of reden, zijn wij helaas genoodzaakt een deel van de geplande omzet als kosten door te berekenen. De kosten van de kamer, de assistente en de tandarts lopen gewoon door namelijk.
NB, dit is dus geen boete, het berekenen van een deel van de kosten van uw niet nagekomen afspraak is geen verdienmodel van ons. Wij zien u liever wel op uw afspraak zodat wij u de zorg kunnen bieden die u nodig heeft.
Tarieven en vergoedingen
De tarieven voor tandheelkundige behandelingen worden jaarlijks vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa),in opdracht van de overheid.
Heeft u van ons een begroting ontvangen en wilt u weten wat uw zorgverzekeraar vergoedt? Doe dan de handige Zorgvergoedingcheck via uw zorgverzekeraar.
Wat betekent dit voor u?
De rekening voor uw behandeling ontvangt u direct van Payt. Zij controleren voor u of de kosten gedekt worden door uw verzekering. Bent u niet (volledig) verzekerd voor de behandeling? Dan ontvangt u alleen een (rest)nota voor de kosten die niet door uw zorgverzekeraar worden vergoed.
Digitale rekening en overzicht
Wilt u uw rekening digitaal ontvangen? Geef dan tijdens uw volgende bezoek uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres aan ons door. U kunt vervolgens een account aanmaken op het Payt-portaal. Hier heeft u een handig overzicht van al uw nota's en persoonlijke gegevens. Voor meer informatie over Payt, klik hier
Betaal op tijd
Voorkom extra kosten en ergernis door op tijd te betalen. Payt hanteert een betalingstermijn van 30 dagen na de notadatum. Betaalt u via internetbankieren? Let dan goed op dat u de correcte betaalgegevens van de rekening gebruikt. U kunt ook eenvoudig de QR-code op de rekening scannen met uw mobiele telefoon om direct naar uw iDEAL betaalpagina te gaan, waar alle gegevens al voor u zijn ingevuld.
Betalingsregeling aanvragen
Lukt het onverhoopt niet om uw rekening op tijd te betalen? Payt biedt de mogelijkheid om een betalingsregeling te treffen. Voor het aanvragen van een regeling of voor meer informatie over de voorwaarden kunt u direct contact opnemen met Payt via hun website of het telefoonnummer dat op uw nota staat.